Olağanüstü Bir Gece-Olağanüstü Bir Kitap

Merhabalar💙💙💙
Bugüün bir klasik yorumlamaya geldim: Stefan Zweig-Olağanüstü Bir Gece. Bu benim üçüncü Zweig kitabım oldu, çok da güzel oldu. 😂😂 Devamı da gelsin. 💪 


Olağanüstü Bir Gece, seçkin bir burjuva olarak rahat ve tasasız varoluşunu sürdürürken giderek duyarsızlaşan bir adamın hayatındaki dönüştürücü deneyimin hikâyesidir. Sıradan bir Pazar gününü at yarışlarında geçirirken, belki de ilk kez burjuva ahlakından saparak "suç" işler. Böylece yeniden "hissetmeye" başladığını, kötücül ve ateşli hazları olan gerçek bir insan olduğunu fark eder. İçindeki haz dolu esrime, aynı günün akşamında onu gece âleminin son atıklarının arasına, "hayatın en dibindeki lağımlara" sürükleyecek, varış noktası ise ruhani bir uyanış olacaktır. 

Konusu genel olarak böyle. Anne ve babasından yüklü miktar servet kalınca, iş, gelecek, para kaygısı olmaksızın hayatını sürdüren, kitaplarla, değerli eşyalarla ve burjuvazinin üst kademesindekiler ile vakit "öldüren" ana karakterimiz, kelimenin tam anlamıyla "ot" gibi bir yaşam sürdürüyor çünkü yaşadığını hissedemiyor bir türlü. Hayatından bir sürü insan,olay geçiyor fakat kendini hiç bir yere, hiç bir duyguya ait hissedemiyor.

Bir Pazar günü, at yarışındayken, kahkahasını duyduğu kadını tahmin etmeye çalışmakla başlayan serüveni, tehlikeli bir hırsızlıkla sona eriyor. Bu olay, içindeki "yaşam" hazzını tetikliyor ve geceyi, yer yer kötü seçimler yaparak tehlikeli olaylarla geçiyor.

O geceden sonra hayatı asla eskisi gibi olmuyor, çünkü o artık sıradan, soğuk, kendini soyutlamış bir beyefendi değil ve kendisi de bunun farkında.

Ä°lgili resim

Konuyu çok sevdim, cümleler ve karakter psikolojisi çok sağlamdı. Karakterin başlangıçtaki halinin açık bir şekilde farkında olması ama o durumunu dramatize etmemesi, yaşadığı olaylar neticesinde kendinde gördüğü değişiklikler ve tüm bunlar yaşanırken sanki dışarıdan bir üçüncü karakter tahlil ediyormuşçasına betimlemesi, bence çok iyiydi. Ayrıca bol bol güzel cümleler alıntıladım. 💖

Kitaptan bir puan kırdım çünkü yukarıda bahsettiğim tüm güzel yorumlara rağmen, kitap bazen beni yordu. Sıkıldım demek istemiyorum ama bazı yerleri gereksizmiş diye düşündüm okurken. 

Daha iyi Zweig kitapları okudum o yüzden en iyisiydi diyemiyorum. Ancak modern klasikler zaten kısacık, içi dolu birbirinden güzel eserler. Okumanızı önerdiğim bir kitap Olağanüstü Bir Gece de, okuyanlar varsa yorumları alalım hatta. 

Bu günlük bu kadar, bir kaç alıntı bırakıp kaçıyorum, diğer postta görüşmek üzere! 🙈😻

"Bir kez kendini bulmuş olan kişinin bu yeryüzünde yitirecek bir şeyi yoktur artık. Ve bir kez kendi içindeki insanı anlamış olan bütün insanları anlar."

"Gülen, sohbet eden binlerce insanın içinde ben kendi içimdeki o kayıp insanı arıyordum."

"Fakat siz beni reddetmeden önce ben sizi zaten reddettim."

*görseller internetten alıntıdır.

Yorumlar

  1. Merhaba, Malatya Rent a Car Olarak takip ediyorum blogunuzu gerçekten harika paylaşımlar yapıyorsunuz.

    Beşkonaklar Malatya Oto Kiralama ve Malatya Havalimanı Araç Kiralama Hizmetleri.



    Ayırıca hizmet verdiğimiz Malatya Web Tasarım firması olarakta sitenizi ziyaret ettik gayet başarılı paylaşımlar yapıyorsunuz elinize sağlık.

    Malatya Malatya Web ve Malatya Google Seo Hizmetleri

    Bu yorumu bırakıp sizi terk etmiyoruz sürekli sayfanızı ziyaret edeceğiz sitenizi "Yer İmlerine" ekliyorum.

    Hoşça kalın, iyi bloglamalar.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,

    Avusturyalı roman, tiyatro, biyografi yazarı Stefan Zweig’i ilk olarak ”Satranç” kitabıyla tanımıştım. ‘’Olağanüstü Bir Gece’’ adlı romanını da dün itibariyle bitirdim. ”Olağanüstü Bir Gece”, seçkin bir burjuva olarak rahat ve tasasız varoluşunu sürdürürken giderek duyarsızlaşan bir adamın hayatındaki dönüştürücü deneyimini anlatmaktadır. Romanda beni en çok etkileyen cümle şu iki cümle olmuştu:

    -Kendisini bulmuş olan insan dünyada hiçbir şeyi kaybetmeyecektir. Kendi içindeki insanı kavramış olan insan ise bütün insanlığı anlayacaktır.

    -Ne var ki bu satırları zaten sadece kendim için yazacaktım ve kendime bile tam açıklayamadığım bir şeyleri başkaları için anlaşılır kılmak gibi bir niyetim hiç yoktu.

    ‘’Olağanüstü Bir Gece’’ adlı romandan altını çizdiğim, en sevdiğim yirmi alıntıyı okumanız için sizinle de paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/olaganustu-bir-gece-romanindan-muhtesem-20-alinti/

    Umuyorum ilgiyle okursunuz,
    edebiyatla ve sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fantastik Canavarlar Serisi

Kahkahalara Boğdururken Sorgulatan Dizi: Rick and Morty Replikleri

Hayatınızı Etkileyecek 10 Harry Potter Alıntısı