Av Mevsimi-Film Yorumu


Selamlar herkese! Bugün çok sevdiğim Yavuz Turgul ustanın Av Mevsimini yorumlamaya geldim. Hazırsanız başlayalım!

İlgili resim


İşinin ehli bir polis olan Ferman (Şener Şen), yıllanmış tecrübesi, dikkate şayan sezgileri ve konularının uzmanı takipçiliğiyle tüm teşkilatta küçük çapta bir efsanedir. Kendi aralarında Ferman'dan “Avcı” diye bahsederler. Teşkilatın bir diğer figürü ise yalnızca bakışlarıyla bile lakabının hakkını veren “Deli” İdris (Cem Yılmaz) olarak dikkat çekmektedir. Bu çılgın ikili, cinayet masasında görevli, baba-oğul kadar yakın iki polistir. Antropoloji mezunu, sessiz sakin Hasan (Okan Yalabık) ise bu ikiliye yeni katılmış bir “Çömez” olarak aralarında dolaşır. Öldürülen genç bir kız, onları uyuşturucu taciri Asit’le, Türkiye’nin en varlıklı adamlarından Battal Çolakzade’yle (Çetin Tekindor), kızın ağabeyleri Abbas, Vakkas ve daha birçok farklı adamlarla karşı karşıya bırakacaktır. Hayatını karısına adayan, onun illet hastalığıyla boğuşan Ferman, boşandığı eşi Asiye’ye (Melisa Sözen) delicesine bağlı İdris, yeni mezun ve bu dünyada turist gibi dolaşan çömez Hasan... Çözmeye çalıştıkları cinayet, bu üç polisin hayatını bir daha asla eski haline dönüştüremeyecektir.

Eveet,film ilk olarak ormanlık bir alanda bulunan el ile başlıyor.. DNA muhabbetlerinden sonra kimlik ortaya çıkıyor: Genç bir kız,Pamuk. Aile,arkadaşlar,yakın çevre vs inceleniyor derken olayın ayrıntılarına yavaş yavaş hakim oluyorsunuz..

Her şeyden önce şunu söylemek istiyorum çünkü filmde en çok ilgimi çeken şey buydu: Filmin atmosferi! Bayılıyorum soğuk tonlu filmlere. Görsel şölendi,muazzamdı. Görüntü yönetmeninin emeğine sağlık.

İlgili resim

Peki ya bu üçlü? Devler kadrosu. Şener Şen,Cem Yılmaz,Okan Yalabık.. Muazzamdı,aralarındaki uyumu çok ama çok sevdim. Cem Yılmaz'a böyle farklı roller de çok yakışıyor bence,harika taşımış karakteri.
Şener Şen çok babacandı ya,rolde daha da bir tatlıydı. Çömez'e ve İdris'e göz kulak olması, onları azarlaması vs derken çok sevdirdi karakteri kendini.
Çömez bence başlı başına bir karakter,çünkü aralarında en 'insan' oydu,belki de bu yüzden Çömez diyorlar. Sürekli elini koklaması, ölüm, ceset vs gördüğünde an, tepkiler vermesi falan çok insancıl sahnelerdi, gerçekçiydi.

çetin tekindor av mevsimi ile ilgili görsel sonucu

Çetin Tekindor zaten bir usta. İyi oyuncular nasıl da belli, kötü bir karakterden ölümüne nefret ediyorsanız, o karakter olmuş, oyuncu taşıyabilmiş demektir bence. Çetin Tekindor döktürmüş, evet nefret ettim Battal'dan. 

Diğer bütün kadro,oyuncular cuk diye oturmuş, ben hepsini teker teker çok sevdim. Şimdi gelelim, film yorumuma.

av mevsimi filmi ile ilgili görsel sonucu

Filmi genel olarak sevsem de, bence bir şeyler eksikti. Şöyle ki, katil ilk dk den itibaren çok görünülürdü bence. Olaylar dolandırılmış sadece ama bu kadar belli olması, yani orada bir şeyler eksikti. Ayrıca İdris karakteri ve sonrasını çok merak ediyordum, özellikle Asiye ne yapmaya çalışıyor, hayatında nereye koyuyor İdris'i. Çömez ve sevgilisinin hayatı ne yönde ilerleyecek? Ayrıca Avcının da bu olaydan sonra neler yaşadığını görmek isterdim.
Ayrıca cinayet olayında ciddi sıkıntılar var, yazının bundan sonrası spoiler lütfen izlemediyseniz okumayınız.

Battal gibi bir zengin iş adamının bir çift mi botu var hem cinayet anında giyiyor hem cinayetten günler sonra? Ve olayı gerçekleştiren doktoru neden bırakmış, onu neden öldürmemiş çok ciddi bir kanıt çünkü? Ve son olarak son sahnede Battal, Avcı ve Çömez'i öldürüp, olayı örtbas edebilirdi, en azından Avcıyı öldürebilirdi son sahnede. Adam cinayeti sen yaptın deyip yanından geçip gitti ve Battal hiçbir şey yapmadı? Bunlar bende oturmadı maalesef.

Spoiler bitti!

Bu detaylar dışında,şunu da eklemek istiyorum: Bence cinayet olayından çok,yani ana hikayeden çok yan karakterler daha da ilginçti,gizemliydi. Yavuz Hoca bence cinayet senaryosunu daha güçlü yazabilirdi ya da en azından yan karakterlere biraz daha ilgi gösterebilirdi, böyle sanki filmde eksikler var gibi hissettim,o yüzden tam anlamıyla muazzamdı,muhteşemdi diyemiyorum maalesef.

Yine de sinemamız için bence çok iyi bir filmdi,bu yüzden en başta Yavuz Hocayı ve sonra tüm ekibi tebrik ediyorum, oyuncuların da emeklerine sağlık. Keyifli bir Türk Polisiye-Gerilim filmiydi bence.

Özellikle atmosfer ve müziklere hayran kaldım dediğim gibi, sırf bunun için bir kez daha izleyeceğim.

Evet,bugünkü yorum da bu kadar. Farklı düşünceleriniz,eleştirileriniz varsa beklerim, hepinize mutlu günler! ❤

av mevsimi alıntılar ile ilgili görsel sonucu

"Bir avcıyı diğerinden ayıran zekası değil, avına duyduğu merhamettir."


*görseller internetten alıntıdır.

Yorumlar

  1. Lokantada söyledikleri Hayde, benim en çok hoşuma giden bölümdü :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fantastik Canavarlar Serisi

Kahkahalara Boğdururken Sorgulatan Dizi: Rick and Morty Replikleri

Hayatınızı Etkileyecek 10 Harry Potter Alıntısı