Batı Frekansı-Film Yorumu

Merhaba! Bugün sizlere Alman yapımı bir film ile geldim. Kadıköy Yeldeğirmeni Sanatta izlediğim Batı Frekansının (Westwind)  yorumlamasını yapacağım. Hazırsanız öncelikle konu ile başlayalım!


westwind movie ile ilgili görsel sonucu

Gerçek bir hayat hikâyesinden ilham alan Batı Frekansı, tıpkı Barbara gibi Doğu’dan Batı’ya kaçış hikayesi. 17 yaşındaki ikiz kardeşler Isabel ve Doreen gelecek vaat eden iki sporcudur. Genç kızlar ülkeleri Doğu Almanya’yı kürek yarışlarında temsil etmeyi amaçlar. Hazırlık için Macaristan’daki bir yaz kampına giderler ama yolda tanıştıkları üç Batı Alman genç, akıllarını çeler. Doreen’in çocuklardan birine âşık olup birlikte Batı’ya kaçmaya karar vermesi, o güne kadar hiç ayrılmamış kardeşlerin arasındaki bağı sarsar.

Film,genel itibariyle konusundan da anlayabileceğiniz üzere bir gençlik filmi. Fakat dümdüz bir gençlik filmi değil, hikaye yer yer siyasi göndermeler içeriyor ve dönemin sosyal yaşamını açıkça ortaya koyuyor.

Özellikle Berlin Duvarının yıkılmasından önceki Doğu-Batı Almanya sorununu, gayet hoş bir şekilde anlatmış. Film Berlin Duvarının yıkılmasından 1 sene öncesini anlatıyor.

westwind movie ile ilgili görsel sonucu

Fakat film, çok sevdiklerim arasına giremedi. Bunun sebepleri arasında,özellikle düğüm yani filmin orta yerinin gereksiz uzatılması. Uzun bir süre iki kardeşin rutin işlerini görüyorsunuz, olaylar ya film başlarken ya da film biterken çoğalmıştı ve bu da beni rahatsız etti çünkü ortalarda yer yer sıkıldım.

Ayrıca iki kardeşe de ısınamadım nedense. Karakterlerini sevemedim.

Bir de bilmediğim bir dil,Almanca izleyince ne yalan söyleyeyim, bazı yerler kaçtı gitti.

Genel olarak kötü bir film mi? Kesinlikle hayır. Kendince hoş, gayet güzel bir havası var. Özellikle o dönemi, Doğu-Batı Almanya'da yaşayan Almanların birbirleri hakkındaki düşünceleri, zamanla oluşan o yakınlık sonucunda aralarında hiçbir fark olmadığı, önemli olanın insanlık olduğu mesajını iyi vermiş. 

Filmin sonunu kafamda farklı yazmıştım,beklediğim gibi olmadı ama hayal kırıklığı diyemem,güzel bitti.

Fakat dediğim gibi, beni çok da etkileyemedi.

Ä°lgili resim

Benim için ortalama düzeyde bir film oldu. Çok yüksek bir beklentiye girmeden izlerseniz, gayet seversiniz.

Ayrıca dönem çok iyi anlatılmış,Sanat Yönetmenini tebrik ediyorum. Seçilen müziklerden bazıları da, dinleme listemde.

Evet bu kadar,şimdilik hoşça kalın!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fantastik Canavarlar Serisi

Kahkahalara Boğdururken Sorgulatan Dizi: Rick and Morty Replikleri

Hayatınızı Etkileyecek 10 Harry Potter Alıntısı