Ağustos Böcekleri ve Karıncalar & Film Yorumu

Uzuuun bir aranın ardından herkese merhaba! 
Okulların açılması,dersler,yurt vs derken biraz boşladım burayı. Fakat çok beğendiğim bir film yorumuyla geldiğim için kendimi affettireceğim. 👌

ağustos böcekleri ve karıncalar izle ile ilgili görsel sonucu


Değerli hocam Erhan Tuncer'in yazıp yönettiği,2017 gösterimli bir film. Açıkçası Türk Sinemasını çok takip etmiyorum,en azından etmiyordum fakat senaryo kursuna gitmem ve bununla ilgili dersler almamla, bu alanı da yakın metraja aldım sayılır. Filmimizin konusu ise şöyle:

"Ölüm döşeğindeki Muzaffer İnan kendisine bakmakta olan gazeteci oğlu Kemal, her biri hayat mücadelesi ile dağılmış ağabeyleri Metin ve Aziz’le birlikte ablası Selma’yı muhtemel ‘son bir gece’ için eve çağırır. Gelmeyen tek kişi büyük ağabey ile kavgalı olduğu gerekçesi ile eve girmeyip, yakınlardaki bir kahvede haber bekleyen Aziz'dir. Babaları için oraya gelen kardeşler kısa sürede miras paylaşımı üzerine sohbet etmeye başlarlar. Eski defterler açıldıkça konu şiddetlenir. Ancak kapıdan gelen bir zil sesi her şeyi değiştirecektir."

ağustos böcekleri ve karıncalar izle ile ilgili görsel sonucu


Filmin özetine çok bir şey eklemek istemiyorum,zaten az karakterli,az mekanda geçen bir film. Bir aile trajedisi işlenmiş ama korkunç etkileyici. İletişim sıkıntısı çeken bir aile var. Kemal'in,aile büyükleri arasında itilip kakılması, abla Selma'nın evden hızlıca kaçmak pahasına evlenmesi,abi Metin'in yoğun muhafazakarlık ile büyüyüp bunu hayat ideolojisi haline getirmesi,diğer kardeş Aziz'in ise tüm görev ve sorumluluklarını bırakıp gitmesi... Babaları ölüm döşeğindeyken kardeşler,son bir kez bir arada olmak için toplanıyorlar.


ağustos böcekleri ve karıncalar izle ile ilgili görsel sonucu

Bu toplanma hali hazırda sancılı geçerken,çalınan bir kapı ile geçmişlerinden,hiç tanımadıkları biri giriyor evlerine... Olacaklar oluyor. 

Özellikle sonu itibariyle beni çok sarstı. Çok olaylı,aksiyonlu bir film beklemeyin,vaat edilen bu değil zaten. Ben filme, psikolojik-gerilim unsurlarıyla sarılmış bir dram diyorum. Muazzam bir sanat filmi olmuş,bu alana ilgimi arttırdığı için de ayrıca sevdim.

Filmdeki bir sahnenin,Erhan Hocamın bir başka yerden ilham alarak yazdığını öğrenince daha da bir şaşırdım. Diyorum ya,her şeyiyle benim için ilklerle,yeni bir alanı tanımamla dolu bir film oldu.

Oyunculuklara ise tek kelimeyle bayıldım! ❤ Gün Koper,severek takip ettiğim bir oyuncu. Harika oynamış,o duyguları çok güzel verdi.

Bennu Yıldırımlar ise alanının ustalarından biri,ne diyebilirim ki.. Selma karakterini hiç sevmesem de,o donukluğu,donukluğun altında yatan sebebi de çok iyi verdi.

Metin karakteri de hiç sevmediğim karakterlerden biri fakat Erdem Akakçe o kadar sempatik oynamış ki! Bazı yerlerde gülmekten karnım ağrıdı,ahaaha yine geldi aklıma! 😂😂

Usta Yücel Erten... Gözde Kocaoğlu,Özer Arslan... Tüm oyuncular,tüm ekip çok iyi bir iş çıkarmış.

Fırsatınız olursa muhakkak izleyin,sizlere farklı bir bakış açısı kazandıracağına inanıyorum. Çünkü işlenen temel sorun,büyük küçük bir çok ailede,hayatın içinde geçen şeyler. 

Meraklısına,filmin senaryo kitabı da mevcut aynı isimle. Almayı düşünüyorum,bakalım.

Görüşmek üzere! 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fantastik Canavarlar Serisi

Kahkahalara Boğdururken Sorgulatan Dizi: Rick and Morty Replikleri

Hayatınızı Etkileyecek 10 Harry Potter Alıntısı