Burak Tamdoğan-Sondan Başa


Burak Tamdoğan,çok sevdiğim bir sanatçı. Projelerini severek takip ederken,geçen sene ilk kitabı olan 'Kalabalık Olmanın Esasları' çıktı,Puksavida Yayınlarından ve en sevdiğim öykü kitapları arasına girdi. Onun da yorumu gelecek,takipte kalın. :)
Sondan Başa bu sene,İthaki Yayınlarından çıkan bir şiir kitabı. Önceki postlarda da belirttiğim gibi,şiirlere takmış durumundayım. Sevdiğim birinin sevdiğim bir türde kitabı çıkınca da aradım,taradım ve nihayetinde bulup okudum.




Şiir dedim fakat tam olarak alışık olduğumuz,ölçülü,uyaklı şiirlerden değil,biraz daha 'mensur' denilebilecek serbest tarzda yazılmış kitap. Bu bakımdan başta garipsesem de,zamanla kitabın içine girdikçe bu durum çok hoşuma gitmeye başladı! 💙

Kitap sondan başlıyor,yani ters. Yani kitabın sonundan,fotoğraftaki gibi okumaya başlıyoruz. Evet harika anlatıyorum.. 🤣

Konular ise o kadar geniş ki,hayatın her alanına,her bölümüne değiniliyor. Çok samimi bir hava,sanki Burak Tamdoğan ile karşı karşıya oturmuşsunuz,çay içerken nefis bir manzara eşliğinde size hayatını anlatıyor. Evet,tam olarak böyle tanımlayabilirim.

Genel olarak okuduğum bir çok şiir kitabından farklı,yer yer anlamadığım,seviyemin üzerinde bir kitaptı. Anlamadığım yerlerden kastım tamamen benim bu türe yeni başlamamdan ötürü başlangıçtaki yetersizliğim ve Burak Tamdoğanın kaleminin sağlamlığı.

 Kitap bittikten sonra bir süre duvarı izledim,bende bu etkiyi yaratan kitaplar özeldir.

Bir kaç güzel alıntıyla baş başa bırakıyorum sizleri.. 🥀

"Eksilmek mi, dilenmek mi daha güzel karar veremiyoruz. Ummaya aşık olmuşlar kulübüyüz bu yüce biz insanlık. Olanla işimiz olmuyor, oldurduğumuz görülmüş değil."
❤️
"Hep İstanbul'dur biliyor musun adı,bu şehirde kaybolanın. Dinleme yor,sevme kork. Daha iyisi bulunur mu bu şehri kurcalamanın?"
❤️
"Yaşadıklarımdan başka ömrüm mü var da öksüz koyayım? Biraz sulandırıp kanımı, duvarlarınızı pembeye boyayın. Daha yüksek örün lütfen sizi alıkoymayayım. Tüm hastalıklar biz varız diye var,siz gibi. Oh be, ne güzel yaşanıldım ve.. Olsun,acımadı ki!"

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fantastik Canavarlar Serisi

Kahkahalara Boğdururken Sorgulatan Dizi: Rick and Morty Replikleri

Hayatınızı Etkileyecek 10 Harry Potter Alıntısı