Bullet Journal Yapmak!

Merhabalaaarrr 💃
Nasılsınız? Umarım hayatınızda her şey yolundadır. ❤️
Eylül ayının gelişi ile beraber hayatımla ilgili bir karar aldım: Daha düzenli ve üretken olmak.
Yapılacak çok fazla şey olmasına rağmen günüm ya verimli geçmiyordu ya da tatmin olmuş hissetmiyordum.
Ajanda vs kullanmayı çok sevsem de,sınırlandırmalar hoşuma gitmiyordu. Yani sadece planlamaya yönelik olmasın,ayrıca o ay neler yapmışım şöyle bir bakmak istiyordum.
Belli bir süre telefonumda notlar kısmını kullandım ama üşendim bir zaman sonra.
Gel zaman git zaman,özellikle yurt dışında çılgınlaşmış,ülkemizde de yavaş yavaş tanınmaya başlayan Bullet Journal çekti dikkatimi. Veee gördüğünüz postu oluşturacak kadar girdi hayatıma. 💙 Gelin,temel soruları yanıtlayıp,ben nasıl kullanıyorum inceleyelim.

bullet journal tumblr ile ilgili görsel sonucu

Bullet Journal nedir?
Ryder Caroll isimli bir tasarımcı,zamanınızı düzenlerken size kolaylık sağlaması fakat aynı zamanda yaratıcılığınızı kullanabileceğiniz,kişiselleştirip özelleştirebileceğiniz bir ajanda ama ajandanın gelişmiş bir versiyonunu icat etmiş diyebiliriz. Çünkü herkesin bullet journalı farklı,kişiselleştirildiği için kendi hayatınıza yönelik eklemeler,düzenlemeler yapıyorsunuz. 

Çizimim çok kötü,ne yapabilirim?
Bullet Journal fikri temelde tasarıma dayanmıyor aslında,kişiselleştirmekten kasıt,diyelim ki klasik ajandalarda günlük planlama bölümleri yarım sayfa olsun,bu kimisine göre az,kimisine göre de çok fazla alan demek. Yani ortak bir paydada buluşması zor insanların. Ayrıca belirteçler (acil,kolay,sonraya bırakılabilir vs) çoğu ajandada mevcut değil,insanlar kendileri yapınca da ajandanın estetiğinin bozulmasından şikayet edebiliyor. Kısacası BuJo yapımı için harika resimler çizmeye ihtiyacınız asla yok. Sosyal medya yüzünden BuJo hakkında 'resim defteri' gibi algılar var. Böyle de kullanabilirsiniz çünkü temeli kişiselleştirmeye dayalı fakat çıkış fikri 'planlama' olduğu için sorun yok.

Neden genelde BuJo'larda çizimler,stickerlar vs var?
Tamamiyle zevk meselesi. Bu defter belki de 1 sene sizinle gidecek, bu süre zarfı içinde hayatınızdan bir şeyler eklemek,bantlar,fotoğraflar,resimler koymak estetik olarak hoş duracaktır. Fakat şart mı? Tabi ki hayır! Çizimsiz,sadece planlarınızı yazıp zaman yönettiğiniz bir defter de BuJo'dur! Çünkü tamamiyle yapımı size ait.

Nelere ihtiyacım var?
Normalde BuJo defterleri 'dotted' olarak geçiyor yani noktalı olarak. Fakat bunun için illa gidip noktalı defter almanıza gerek yok,gözünüze nasıl hoş görünecekse,en rahat nasıl edecekseniz öyle bir defter almanız yeterli. Boyut olarak da A5 kullanılıyor genel olarak fakat yine size kalmış. Eğer BuJo'nuzu renklendirmek isterseniz,keçeli kalemler,kuru boyalar ve renkli bantlar kullanabilirsiniz. Yazılarınızı yazmak için de siyah bir kalem yeterli,kurşun da kullanabilirsiniz elbette. Hepsi sizin zevkinize kalmış!

Ben hangi ürünleri kullanıyorum?
Kullandığım defter LeColor markasının A5 BuJo defteri. 0.3 uçlu bir siyah kalem,renkli kalemler,dergilerden topladığım stickerler ve renkli bantlar kullanıyorum.
le color bullet journal, ile ilgili görsel sonucu
Benim Bullet Journal'im


BuJo'mu İngilizce kullanıyorum,giriş sayfamı sonbahar temasına uygun olarak dizayn ettim.


Aylık bir planlamanın ardından,günlük olarak bu şekilde alanlara ayırdım,sonbahar temamı devam ettirdim. 

BuJo'mda ayrıca 'Mood Tracker' yani aylık ruh halinizi görmek için bir sayfa var,kısacası bir çizim yapıp,o ay kaç günse o kadar parçaya bölüyorsunuz. Renkler oluşturup,'mutlu,sinirli,depresif' tarzı ruh halleriyle eşleştiriyorsunuz. Gün sonunda nasıl hissediyorsanız,o günü o renge boyuyorsunuz! Ay sonunda, o ayki ruh değişimlerinizi görüyorsunuz. 💯

Ayrıca 'Health Tracker' yani sağlık sayfam var,burada da su içme ve spor yapma alışkanlıklarımı gözlemliyorum. Zaten o kadar emek verip yaptığınız sayfalar boş kalırsa,yani örneğin su içmez,spor yapmazsam oralar boş kalacağından ve emeğime yazık olacağından,bazen mecbur yapıyorum. Eh,sonuçta işe yarıyor!🤣

Okunacak kitaplar,izlenecek dizi/filmler sayfalarım da mevcut,sonlarında puan vs veriyorum. Hem burada yorum yazarken de kolaylık sağlıyor.

'What i need?' sayfam var,bu ay okul başlayacağından dolayı ihtiyaç listem bir hayli kalabalık,aldıkça ürünleri işaretliyorum.

'Blog Post Ideas','Spend&Save',Memories' gibi sayfalar da mevcut. Blogum için yazılar,para takibim vs için kullanıyorum. Tamamiyle bir ay içindeki yapacaklarınızdan,yapmak istediklerinizden oluşturuyorsunuz.


Başka hangi sayfalar ekleyebilirim?
Senelik hedefleriniz,şifreleriniz,playlistleriniz,önemli tarihler,alışveriş listeleriniz,ilham veren sözler,regl takviminiz,belki istediğiniz pahalı bir şey için 2-3 ayı kapsayacak bir para biriktirme planı... Size kalmış!

Bullet Journal'in resmi sitesi de var,tıık
Internette tonlarca Bullet Journal ilhamı alabileceğiniz sayfalar da mevcut. :)
Eveet genel olarak bu kadar,sormak istediklerinizi beklerim.
Mutlu günler!🙋

*ilk fotoğraf tumblrdan alıntıdır.



Yorumlar

  1. Defterde arkaya çıkıyor bu konuda önerin var mı? Kalem ya da defter özellikle renkli kalem teşekkürler☺

    YanıtlaSil
  2. LeColor dotted defterlerinden kullanıyorum, kalem olarak Mildliner kullandıklarım arasında en iyiydi ancak kur yüzünden fiyatlar çok yüksek:( Stabilo'nun pastel renkleri de oldukça iyi, son olarak zaman zaman kuru boyalarla da yaptığım oluyordu, çerçeve yaptıktan sonra göze batmıyor :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fantastik Canavarlar Serisi

Kahkahalara Boğdururken Sorgulatan Dizi: Rick and Morty Replikleri

Hayatınızı Etkileyecek 10 Harry Potter Alıntısı