Keşfedilmemiş Bir Dizi: Will

Merhabalar!
Dizi izlemeyi çok seviyorum,dönem dizilerine de ekstra bayılıyorum. Bugün sizlere biraz 'underrated' kalmış yani çok fazla insana ulaşamamış olduğunu düşündüğüm bir dönem dizisi tavsiyesiyle geldim: Will.

Ä°lgili resim


Ölümcül Oyuncaklar Serisini çok seviyorum,dizisini hiç izlemedim fakat filmine,cast seçimine hayran kalmıştım. Jamie Campbell Bower ise çok sevdiğim bir sanatçı,Counterfeit grubuna kesinlikle bir göz atııın. :') Konuyu dağıtmadan, Jamie'nin yeni bir diziye başlayacağını öğrendiğimde araştırdım,konusuna bayıldım ve nefessiz izledim. Konuya geçelim:

Hikayemiz 16. yy'da Londra'da geçiyor,William Shakespeare'in Romeo&Juliet öncesini,yirmili yaşlarını konu alıyor. Elizabeth zamanının,Globe Tiyatrosunun ve dönemin siyasi-sosyal-dini olaylarının da birleşmesiyle birlikte biyografik denilebilecek bir yapıt ortaya çıkıyor. Jamie ise o dönemin bir başka şairi olan Christopher Marlowe'u canlandırıyor,kendisi Shakespeare'nin güçlü rakiplerinden biri.

Kostümler,mekan,müzikler,karakterler hepsi o kadar gerçekçi ki,bir an sanki o dönemleri gerçekten yaşıyormuşum gibi hissettim. Özellikte tarih,edebiyat ilgililerinin izlemesini şiddetle tavsiye ederim. Bir şaire,yazara nelerin ilham olabileceğini,insanların yüzyıllardır süregelen yaşama içgüdüsüne uyup toplumda bir yer edinebilmek için neler yapabileceklerini,hırsları,tutkuları,gerçek aşkın hiç ummadığınız bir yerde karşınıza çıkabileceğini,aileyi,dostluğu,birliği,beraberliği,buna tezat olarak yalnızlığı çok güzel aktarmışlar.

Ä°lgili resim

Shakespeare karakterini canlandıran Laurie Davidson cuk oturmuş. Dizide favori karakterim olmamasına rağmen,başarılı bir iş çıkardığını düşünüyorum.

christopher marlowe tumblr ile ilgili görsel sonucu

Christopher Marlowe karakteri ise başlı başına ilginç çünkü bu konuda bazı söylentiler mevcut: Shakespeare diye bir insanın hiç yaşamadığı,o kişinin aslında Marlowe olduğu ve pen name olarak Shakespeare adını aldığı gibi... Evet,bu varsayımı duyduğumda tam olarak şöyle oldum:😲 Marlowe rolü,Shakespeare rolünden daha derin ve etkileyiciydi bence,Jamie ise rolün hakkını çok sağlam verdi.


Dizide bolca cinsellik,eş cinsel ilişkiler ve yer yer korkutucu sahneler mevcut. Dönem bütün çıplaklığıyla ele alınmış.

Maalesef dizi bir sezon sürdü. Ben iki sezon olacağı yönünde bir şeyler okuduğumu hatırlıyorum ancak muhtemelen istenilen reyting olmayınca,dizi iptal edildi. Kaliteli her şeyin sonu bu oluyor zaten..

Benim en sevdiklerim arasına girdi,bence ilk bölüme bir şans verin. Şimdilik bu kadar,görüşmek üzere!



Gifler tumblrdan alıntıdır.*






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fantastik Canavarlar Serisi

Kahkahalara Boğdururken Sorgulatan Dizi: Rick and Morty Replikleri

Hayatınızı Etkileyecek 10 Harry Potter Alıntısı